AEG Santo 70312 KG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Santo 70312 KG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Weeswijsmetaankopen 05-10-2014
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

Ding valt na 4 jaar van ellende uit elkaar. Na 1 jaar is het ladefront van de groentelade gebarsten. Nieuwe aangeschaft bij onvriendelijke onderdelenservice. Een jaar later barstte het ladefront wéér! Weer vervangen voor bijna 30 euro. Dat vervangen is ook bijna niet te doen zonder zelf iets kapot te maken, heel moeilijke pieletjes. Het is een erg gammele groentelade want hij loopt ook de hele tijd van zijn geleiders af, vooral als hij zwaarbeladen is. Heel irritant. Je zou denken dat de makers verwachten dat je in zo'n grote lade veel (soms zware) groente doet. Nog wat. Van de laden in het vriezerdeel breken voortdurend stukjes en hoekjes af. Het plastic kan misschien niet goed tegen de kou? Maar het ergste komt nog - hij gaat nu, na 4,5 jaar, kapot. Tussen koel- en vriesdeel zit kennelijk een motorachtig iets. Dat wordt nu zó warm dat het de vriezer verwarmt! Ja, als het niet zo erg was zou je erom lachen. IJs en rijp zijn het gevolg. In principe had het een fijne koelkast kunnen zijn, behoorlijk stil, en lekker groot - al is hij niet zo makkelijk in te delen. Maar hij heeft wel veel nadelen - vooral na verloop van tijd. De glasplaten hebben witte randjes en daar komt vuil onder = na een tijdje schimmel en niet schoon te maken want je kunt er niet bij. Sowieso is het koeldeel nogal schimmelgevoelig en erg vochtig van binnen. Nee, na een paar jaar blijkt dit echt een miskoop te zijn.

MATLA 29-01-2008
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

Ik kan me gelukkig niet herkennen in het borrelende en pruttelende geluid van deze koelkast. Ook ik heb een open keuken en het geluid van de compressoren is bij mij nauwelijks hoorbaar als de kast aanslaat. verder ben ik dik tevreden over de koel- en vriesfunctie al heb ik de indruk dat de temperatuuraanduiding van het koelgedeelte op de kast iets afwijkt. Het lijkt of het koelgedeelte kouder is dan de 5 graden die het display aangeeft. Ik ben dik tevreden als AEG de waarheid spreekt over het bijzonder lage stroomverbruik in verhouding met het volume van de kast. Mijn oude koelkast met identieke afmetingen vrat stroom en na twee dagen kon je een geopend pak melk zo wegkieperen omdat het bedorven was. Met deze koelkast is dit beslist niet het geval. Zelfs toetjes die geopend in de koelkast staan en niet afgedekt zijn met folie zijn dagen houdbaar zonder dat de hele boel uitdroogt! Nadeel?? Ik kan niet wennen aan het metalen flessenrek, dus dat heb ik na twee dagen uit de koelkast gehaald. De groentelade had wat mij betreft wat kleiner/lager gemogen al doet deze zijn werk voortreffelijk! De lade gebruik ik nu voor sausjes en ander klein spul. De flessen heb ik direct boven de groentelade staan want gelukkig beschikt de kast over een deelbare glazen legger.
Een ander (relatief) nadeel is dat de bovenzijde van deze koelkast gemaakt is van wat slap en goedkoop uitziend kunststof. Hierdoor staan de flessen drank die ik bovenop de koelkast kwijt wil wat wiebelig.

Kortom: een bijzonder energiezuinige en in mijn geval geruisloze koelkast/vriezer met TWEE compressoren waardoor het niet moeilijk is om voor zowel het koel- als vriesgedeelte de ideale temperatuur in te stellen en te handhaven. Het uitwendige bedieningspaneel is heel praktisch. De superkoel en supervries functie heb ik nog niet uitgeprobeerd maar in theorie klinkt het fantastisch.

Tot nu toe geen rijpvorming in de koelkast gehad dus de claim ' no-frost' lijkt juist te zijn en geen marketing blabla.

geert1962 28-09-2007
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

Koelkast staat al weer een paar jaar hier in de open keuken.
Maakt soms inderdaad een zacht borrelend/pruttelend /zuchtend geluid maar echt niet storend.
Verder een fijne kast met een grote groentelade die de groente zeer lang houdbaar maakt.

Bandit1200 10-07-2007
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

een prima koel/vrieskombi met 1 nadeel. Deze kast maakt veel lawaai!! Ik woon in een klein appartement en zit vlak naast de kast. Ik begrijp heel best dat een koelkast hoorbaar is, maar mijn vorige (16 jaar oude) AEG Santo was echt veel stiller dan deze. AEG geeft niet thuis en ik denk er sterk over om deze kast weg te doen. De kast blaast en maakt benauwde geluiden, alleen als de compressoren stil staan is de kast ook stil.

Henkie21354 10-06-2005
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

Heb de koelkast afgelopen week binnengekregen.
Deuren even omgewisseld...gaat heel gemakkelijk.
De koelkast ziet er heel mooi uit en voelt ook zeer solide aan. De legplateaus
zijn van Glas...en niet van Plastic. Het flessenrekje is ook erg gemakkelijk.
Wat voor mij een heel erg belangrijk punt was, is dat de koelkast muisstil is.
Ik heb namelijk een open keuken. Ik hoor hem echt (bijna) niet.....is echt
super.

Kloyoo 26-05-2005
Geschreven voor: AEG Santo 70312 KG

Ideale grote koelkast... muisstil. Grote groentenlade op rails is een uitkomst,
veel beter dan het schuifsysteem van de oude koelkast.

Voor de controle van de aangegeven (gemeten) temperatuur in de koelkast en
vriezer heb ik een aparte thermometer aangeschaft. Temperatuur in de vrieze
komt overeen met de op het display aangegeven waarde -18, in de koelkast geeft
het display 5 graden aan maar de thermometer (midden in de koelkast gehangen
geeft 9 graden aan. Daarom nu de gewenste temperatuur op 3 graden ingesteld, de
thermometer geeft nu circa 5 graden aan.